۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

اخبار کوتاه/

ستاد دیه کرمانشاه هفت نفر از بانوان زندانی را آزاد کرد

ستاد دیه کرمانشاه هفت نفر از بانوان زندانی را آزاد کرد

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: ستاد دیه کرمانشاه هفت نفر از بانوان زندانی را آزاد کرد، خصوصیات اخلاقی حضرت زهرا باید الگوی عملی خانواده ها باشد و... اخبار کوتاه استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفت نفر از بانوان جرایم غیرعمد زندان مرکزی کرمانشاه در مراسمی با پرداخت 410 میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان کرمانشاه از زندان آزاد شدند.

رئیس زندان مرکزی کرمانشاه در این مراسم گفت: تعدادی از مددجویان زندان مرکزی به اتهام جرایم غیرعمد در زندان تحمل کیفر می کنند که علاوه بر افزایش آمار و تراکم کیفری زندان، موجب مضاعف شدن مشکلات خانواده آنان شده و تبعاتی نیز برای آنها در پی دارد.

مجید عرفانپور افزود: یکی از دغدغه های مهم مسوولان زندان ها مرتفع کردن مشکلات مددجویان نیازمند جرایم غیرعمد و اتخاذ تمهیدات لازم برای آزاد سازی آنان است و در این راستا از همه اهرم های قانونی و کمک های مؤسسات و نهادهای خیریه به نحو مطلوب بهره گیری می شود.

خصوصیات اخلاقی حضرت زهرا باید الگوی عملی خانواده ها باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: حضرت زهرا خصوصیات بارز اخلاقی دارند که هر یک از آنها باید الگوی عملی برای زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی ما باشد. 

حجت الاسلام محمد آفتابی افزود: همسرداری، صمیمیت در خانواده، تعاون در زندگی، فرزند داری و ابعاد مختلف زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت از جمله خصلت ها و صفات حضرت بود که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: یکی از وژگی های بارز اخلاقی و فردی حضرت خوف از خدا و عبادت بود و اگر ما در جامعه از خداوند خوف داشته باشیم یقینا کمتر گناه می کنیم.

دو عضو کانون پرورش فکری استان کرمانشاه مدال جهانی گرفتند

دو عضو هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شدند.

سیامک حجت الاسلامی گفت: با کسب دو دیپلم افتخار دیگر از مسابقات بین المللی نقاشی بلاروس 2012 مجموع  مدال های کسب شده توسط اعضای کانون استان کرمانشاه به عدد 15 رسیده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: رضا پاکزاد عضو پنج ساله مرکز هرسین و کیمیا حاتمی عضو 12 ساله مرکز گواور توانستند دیپلم افتخار مسابقات جهانی بلاروس 2012 را از آن خود نمایند.

وی تاکید کرد: مسابقه بین المللی نقاشی با عنوان " سرزمین مادری" بلاروس با موضوع "افسانه های کهن، لالایی" بر گزار شد.

آموزش هزینه نیست، نوعی سرمایه گذاری است

معاون اداره کل زندانهای استان کرمانشاه، گفت: آموزش هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری است که اگر درست و با برنامه ریزی انجام گیرد اهداف مورد نظر را با حد اقل هزینه محقق می سازد.

در راستای طرح اطفاءحریق و ارتقاء مهارت کارکنان و پرسنل وظیفه زندان های استان در مقابله با حوادث غیر مترقبه و کاهش تبعات احتمالی، یکدوره آموزش اطفاء حریق با حضور مسئولین اداری و انتظامی زندان های استان و کارشناسان آتش نشانی برگزار شد.

اژدر اسدبیگی معاون اداری و مالی زندان های استان در حاشیه این مراسم با اشاره به گستردگی حوزه کاری فضاها و امکانات تحت پوشش و حساسیت برقراری و تأمین امنیت زندان های استان اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را از جمله برنامه ها و اولویت های امنیتی زندان ها دانست و بر بسط و گسترش فعالیت های آموزشی تأکید کرد.

راه اندازی تله کابین از اولویت های شهرداری کرمانشاه در سال جاری باشد

استاندار کرمانشاه گفت: توسعه فضای سبز، ایجاد پارک بانوان و راه اندازی تله کابین باید از اولویت های کاری شهرداری کرمانشاه در سال جاری باشد. 

سید دادوش هاشمی در جلسه هم اندیشی مبلمان شهری و پروژه های عمرانی اظهار داشت: این مسؤلین و متولیان هر شهر و دیار هستند که با برنامه ریزی و طراحی های خوبی خواهند توانست در راستای تسهیل و ارائه خدمات بهتر به مردم پیشقدم و الگو باشند.

وی افزود: مدیران امور شهری باید بدانند با زیبا سازی شهرها می توانند در جهت ایجاد نشاط و شادابی در جامعه حرکت کنند.

کد خبر 1601862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha